BIBLIOTERAPIJA

Savo ilgų "atostogų" dėka turiu daugiau laiko skaityti ir savo mintimis apie knygas pasidalinti. Taigi knyga, kurią ką tik perskaičiau - M.Scott Peck "Nepramintuoju taku". Iš esmės labai nemėgstu populiarios psichologijos knygų ir dar su religijos prieskoniu. Jei ne kolegė, kuri rekomendavo šią knygą, tikrai nebūčiau ja susidomėjusi, bet dabar džiaugiuosi, kad ją perskaičiau ir rekomenduoju visiems, kas nori pradėti savęs atradimo ir tobulinimo procesą. Pirmoji knygos dalis apie savidrausmę ir meilę man patiko labiau, nei antroji apie religiją. Įžvalgos apie meilę man kažkiek susisiejo su kita knyga R.Norwood "Moterys, kurios myli per stipriai", kur lyginama romantiška meilė, įsimylėjimas ir tikroji meilė. Abi knygas verta perskaityti merginoms ir moterims tam, kad suprasti kas iš tiesų yra meilė, nes pasakos vaikystėje ir romantiški filmai paauglystėje suteikia iškreipta vaizdą apie meilę, kuris vėliau pridaro nemažai problemų. Mano nuomone, kaip pornografiją vaikinams sukuria nerealų įsivaizdavimą apie poros santykius, taip ir romantiniai filmai bei pigūs meilės romanai sukuria merginoms iškreiptą vaizdą apie vyro ir moters santykius. Tai neblogai iliustruoja filmas "Donžuanashttp://www.kinas.info/page.php?movie=9888.
M.Scott Peck "Nepramintuoju taku"


Taigi meilė nėra tik įsimylėjimas ir gražūs meilės žodžiai. Žodis mylėti yra veiksmažodis, taigi ir meilę reikia įrodyti nuolatiniais darbais, atsidavimu, bet reikia nepamiršti, kad ir mūsų partneris turi ne tik gauti, bet ir duoti.

Psichologė Gintarė Jurkevičienė


 
Rūtos Vanagaitės knyga apie moters brandą „Ne bobų vasara“

Visada smagu skaityti lietuvių autorių knygas, ypač tokias, kurios įkvėptų, būtų paremtos asmenine patirtimi. Knyga pažymėta N-40 ženklu ir pritaikyta brandžioms moterims. Nors man kol kas nėra keturiasdešimt, bet žinant, kad tai laikina, smalsumo vedama perskaičiau šią knygą. Galiu patvirtinti, kad ji gali būti naudinga ne tik brandžiai moteriai, bet ir jaunesnei moteriai, kuri išgyvena sudėtingą gyvenimo etapą arba tiesiog neranda savęs ir nori kažką keisti.

Vertingiausia šioje knygoje, mano nuomone, praktiniai, konkretūs patarimai, kurie išbandyti ir atrasti pačios autorės, pvz.: kaip ieškoti vyro internete, kaip praktikuoti jogą, kaip prižiūrėti senstančius tėvus. Taip pat keletas praktinių užduočių, kurias tikrai vertėtų atlikti skaitant knygą, kad ir susidaryti sąrašą dalykų, kurie džiugina ir stengtis, kad jie būtų jūsų gyvenime. Knygoje nėra kažkokių nerealiai naujų ar originalių dalykų, bet ji tikrai gali būti neblogas pradžios vadovas keičiant savo gyvenimą. Tik svarbu ne tik perskaityti, bet ir perskaičius kažką pritaikyti praktikoje, nes teorija be praktikos yra nieko verta.

Tam, kad įsitikinti, jog pasenstame tada, kai nusprendžiame pasenti, o ne tada kai sueina 30, 40 ar 60 metų - rekomenduoju pažiūrėti Linos Plioplytės  filmą „Advanced style“ http://www.imdb.com/title/tt3268030/, https://www.youtube.com/watch?v=c9wUHgqOKmY. „Aš niekada nenorėjau atrodyti jaunai, norėjau atrodyti pritrenkiančiai“, – sako viena iš režisierės Linos Plioplytės filmo „Amžinai stilingos“ herojų. Joms nuo 62 iki 95 metų. Tai drąsios, nepriklausomos, ryškios ir stilingos niujorkietės. Jos nedūsauja dėl prabėgusios jaunystės, o džiaugiasi kiekviena diena. Tokio džiaugsmo ir noro gyventi galime pasisemti kiekviena iš mūsų.

Taigi knyga ir filmas tikrai bus naudingi moterims, kurios pameta gyvenimo džiaugsmą ir galvoja, kad jau nieko gero jų nebelaukia arba nežino nuo ko pradėti, kad susigrąžinti gyvenimo pilnatvę.

Psichologė Gintarė Jurkevičienė


Christophe Andre „Netobuli, laisvi ir laimingi“

Antrasis knygos pvadinimas „Savivertės pratybos“ atskleidžia knygos visą esmę. Pasak šios knygos autoriaus, savivertė yra formuojama priklausomai nuo mūsų atliekamų veiksmų sėkmės ir aplinkinių žmonių santykio į mus.

Ši knyga tinkama biblioterapijai žmonėms, kurių žema savivertė ( sergantieji depresija, nerimo sutrikimai, valgymo sutrikimai, ar per aukšta trapi savivertė ( narcistiniams klientams).

Šią knyga malonu skaityti, bet skyrių struktūra nėra aiški ar pasikartojanti. Visko daug, ir konkretūs patarimai pasimeta informacijos gausoje. Aprašoma daug ištraukų iš skaitytų knygų, žurnalų, cituojami įvairūs filosofai, politikai, aktoriai ir kiti žymūs ar visai eiliniai žmonės, daug autoriaus gyvenimiškų situacijų, psichoterapinė patirtis su klientais dirbant individualiai ir grupėje, taip pat nagrinėjami ir moksliniai tyrimai medicinos ar psichologijos srityje susiję su saviverte. Skaitant knygą imi pats tyrinėti savo savivertės lygį ar ne per aukštas ar ne per žemas ir galvoji, kaip pats elgiesi naturaliai, ar ko galėtum pasimokyti iš šios knygos.

Išsirinkau kelias realiai pritaikomus pratimus:

Pratimas TDRA- Taip, Dabar, Rytoj, Ačiū.

Taip – reiškia primti visus įvykius kas vyksta mano gyvenime ir visas reakcijas į įvykius nevertinant ir stirpiai nereaguojant.

Dabar -  ką daryti dabar šią minutę, kai kyla visos mintys, emocijos. Nurimti ir liautis gromuliavus tas pačias mintis.

Rytoj – tai ką ką noriu daryti ryt.

Ačiū – padėka už tos dienos akimirkas, žodžius ar poelgius kurie buvo malonūs.

Gėdos pratimas – daryti ką nors nederama pvz.: dainuoti gatvėje, apsirengti nederamus drabužius, valgant kavinėje apsidrabstyti, apsirengti storinančius drabužius is stebėti, kiek realiai žmonių atkreipė dėmesį.

Darbas su perfekcionizmu – pradžioje pradėti nuo paprastesnių situacijų kaip vėlavimas į kiną, paskui pereiti prie sudėtingesnių – pasikviesti svečių ir nieko skanaus nepagaminti ( pusfabrikačių patiekti) arba pasikviesti į netvarkytus namus.

Ir dar: „Eidamas kvailys nueina toliau, nei sėdintis intelektualas“. Taigi gero kelio.

Comments